Thursday, May 31, 2012

oh my driving license!!

dari entry lagi korang dah dapat agak ape yang aku akan bebel kan???
lesen oooo lesen..kenapa susah nak dapat ko??
abis sakit2 badan aku..tapi aku x boleh nak mengalah..aku akan cuba gak dapatkan ko!!x kire!!
hahhahahah..sebab ko,,sakit belikat2 aku dan aku akan pastikan yang ko akan ade dalam genggaman tangan aku jugak!!xle lagi..insyaALLAH..



ok!!
sekarang aku admit yang nak parking mmang bnyak susah!!hahahah...bukit ngan 3 penjuru 2..insyaALLAH..akan ku lakukan sedaya upaya..sebab dh 60% dapat aku kuasai..cuma kne banyak kan praktis,,hafal step!!mungkin boleh buat dengan baek,,sayang aku cakap nak ajar aku..ble ntah..tlg cepat sikit ye ayang,,dah nak test jpj nie,,,

 

  

agak2 mse aku test jpj nty??ade x nervous cm nie muke aku??hahha..hrap2 x la..but x bpe nak like la cekgu aku 2..bukan ape..die asyik nak kondem org je..kondem institut memandu 2..pas 2 sllu bebel kat aku..ok..buat mse nie aku x penah melawan lagi cakap nie,,sebab aku blum pandai..so??dengar ajelah dy bebel e2 ini..penat telinga aku..mne lagi nak fokus,,nak dgr dy bebel..hadoiai!!kadang2 die mcm agi semangat..tp kengkadang mcm down kan aku pon mcm ade jugak,,,bhahahahah..dh mlas nk kutuk cekgu 2 lagi..aku harap nty dapat la lesen 2,,atas segala usaha + sakit bahu aku nie...
daaaaaaaaaaa..=)

Tuesday, May 29, 2012

sweet 19!!

kurang dari 3 jam...aku akn mencapai umur 19 tahun!!!weeeeeeeee!! seronok sangat...x lme lagi da bole kawen!!sebab target kawen aku kan mse umur aku 23..heheee..gatai la pulak,,,bla..bla..bla..
kawan2!!saye mau kek hari jadi tau!!2 je yang sy nak..x dapat hadiah laen pon xpe..


 

saya nk kek mcm nie lah huhuhu...dh lme xde spe belikan sy kek mse hrijadi...urmm..last skli mse sy darjah 2 kot..pas 2 xde spe belikan sy kek lgi..tapi sy tiap2 taon lau birthday abg o adeq..msty belikan utk dyrg...dyrg x ingat kat sy ye...xpe..sy ok,, :')

kalau birhtdy famly,,my bestie o kwan2 rapat..x sah klau aku x belikan dyrg kek..pling2 pon msty ade..walaupon kecik..contohnye!!!mse aku form 3..aku belikan dy kek..kecik je..dlm belas2 engget je..tapi sebab syangkan abang pnye pasal..aku belikan gak..aku tau dy sukakn surprise..tp mse birhtday aku nty ade x surprise dr dy???

so sekarang..aku harap skarang..aku dapat sebijik kek dri my readers!haha..!!!plish a,...tunaikan permintaan yang satu 2..luv u larH!!!
waaa!!mau ini!!

bebelan cinta

entry skarang nie macam lebih pasal cinta jek..npe ye??
sebab makin hari makin kau dilamun cinta..cinta si gile ko 2!!!hahhahaha..happy??hari nie mang la happy,,esok lusa?spe tau??ahhhh..lantak lah ape nak jadi esok lusa..yang aku tau hari nie aku happy dan harap kebahagian ini akan kekal..at least utk 4 hari!!
 (sebb sllunye lpas 4 hari baek..ktrg akan gdoh esoknye 2,,)




 
 haha!!mcm nie agak eh mke aku mse drive smalam!!
bla2..merepek dan terus merepek..semalam pon first time blja krete..nervous gler.mne x nye..kte x knal pon cikgu 2..then mcma grang je..takut???sumpah mmang takut tapi lpas 500 meter aq memandu..aku dh boleh bawak dengan tenang dh..mula2 2 mcm takut kan??tapi mse aku blajar ngn gemox aku,..x lah teruk sgt mcm 2 nervous aku..hahaha..but i did it!!hari rabu nty blaja parking pulak..lol!!hope dpt buat yg terbaekkk!!


Sunday, May 27, 2012

cinta itu ketawa dan airmata


hmmm..hye blogger,,kat mne ye nak mula?entry kali nie cm sedih pulak,,ntah la..sayu hati nie ble pikir hubungan yang dibina seakan-akan retak menanti belah.. aku x la mendoakn hubungan nie putus tapi terasa sangat bila x perlukan..


  


sedih???
mestilah,,tersangat sedih,,tapi dia??xde pon pedulikan aku..ntah la..mungkin nie lah dugaan yang harus ditempuh..sabar lah hati..satu hari nty dia akn paham ape yang kau alami..terasa sgat bila selalu diabaikn...tapi bagi dy,,semua 2 macam rutin harian dia.saat diperlukan dia akn carik diri nie,,saat x diperlukan,,hadir nya aku bagai angin yang lepas..



 
 

air mata nie macam dah tiada nilai bagi dirinya..mungkin bagi sidia..tangisan ku ini hanya satu sandiwara, lakonan airmata yang aku sajikan buat dia...x sayang..airmata ini lahir dari sekeping hati yang sangat keewa dengan sikapmu..hati ini rindukan kasih sayang dan perhatian yang x berbelah bahagi darimu sama seperti saat pertama kali kita mula bercinta..


 aku harap satu hari nanti kau akan berubah,,kembali kepada keaadaan sedia kala sama sewaktu kita mula2 mengenali antara satu sama lain dulu..aku harap cinta yang telah kita semai ini akan membuahkan hasil yang menggembirakan hati semua..peangakhiran cinta ini kuharap hingga ke jinjang pelamin..
amin...

Thursday, May 10, 2012

' ' impianku yang terbesar ' '

antara impianku yang terbesar lagi yang ku idamkan adalah sebuah rumah tangga yang ku bina atas dsar cinta bersama dia..ya,,sgat besar harapan itu smpai kadang kala hati nie berkata sendiri adakah mampu aku jadikan impian aku 2 sebagai kenyataan..

     " majlis akad nikah"    

akan ku hela nafas yang panjang andai ini yang terbit dari mulutmu selepas menjawab kata2 dari abah....

"aku nikah akan dikau fazaruddin bin zainal dengan nursyadah binti dzolkiple berwalikan aku dengan mas kahwinnya ****** tunai.."

dan jawab kau sayang..

" aku terima nikahnya nursyadah binti dzolkiple dengan mas kahwin ****** tunai"

 

akan aku gugurkan seluruh airmata kegembiraan saat kau melafazkan kata2 nie sayang..sessungguhnya aku telah halal buat kau..

 

                              setelah selesai akad nikah,,sampai lah kita ke majlis membatalkan air sembahyang..ye sayang..mulai saat itu..tiada yang haram lagi buat kita berdua..tidak majlis yang besar ku harapkan sayang..cukup majlis akad nikah ini..tapi aku tahu yang kau anak bonsu..mesti majlis yang meriah yang dirancangkan oleh keluarga kau..sama juga di pihak keluarga aku..




dan mulai saat itu,,aku dibawah tanggungjawab kau,,menjaga setiap perihal diri aku..dari makan,pakai,dosa dan setiap inci aurat..ye sayang..sangat besar impianku ini dan satus-satunya yang sangat ku inginkan..aku harap satu hari nty kau kan tergerak hati untuk membuka blog ini..membaca tinta hatiku yang satu ini..yang selalu mengharapkan pengakhiran hubungan kita dijinjang pelamin

 

 

akan ku ucapkan kata2 syukur yang terhingga andai kita berdua sampai ke tahap ini nanti sayang..sangat besar angan2ku dan semoga aku dapat mencapainya hanya bersama kau Fazarudin Bin Zainal.. 

 

 

''ya allah ya tuhanku,,aku hanya mampu merancangnya bersama dia,,tapi aku tahu hanya kau yang mampu menyatukan cinta kami..dan sebagai hambamu yang sgt kerdil didunia ini,,aku mohon dan aku berserah padamu ya allah..kau satukan lah jodoh antara kami berdua hingga ke jinjang pelamin dan kau berkatilah hubungan antra kami..kau kurniakan lah kami anak2 yang soleh dan solehah..sesungguhnya padaMu kami berdua memohon kerana kami tahu,,kami merancang namun hanya dengan izin dan kekuasaanMu ya Allah kami akn disatukan..menjadi suami isteri yang sah dalam islam dan halal dalam segalanya..''

''Amin Ya Rabbal Alamin ''