Saturday, February 15, 2014

perancangannya

apa yang aku rencanakan tidak mnjadi..bukan ditolak oleh mereka mentah2..cuma abah mahu aku menghbiskn pngajian diploma ini dulu..klau dlu abah beria benar mahu aku mengambil ijazah..kini x lagi...abah seakan memahami dan memberi  aku peluang dlm mmbuat keputusan..t'kasih abah sbb memahami..

klau ikut rencana aku, abis je nti aku nk tunang dan ntinya nk kawin

Monday, September 16, 2013

semakin hari semakin sayang...

kau mau apa, pasti kan ku beri
Kau minta apa, akan ku turuti
Walau harus aku terlelap dan letih
Ini demi kamu sayang

Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
Hingga matahari tak terbit lagi
Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti

Tahukah kamu apa yang ku pinta
Di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
Hingga matahari tak terbit lagi
Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti

(Tuhan tolong aku, juga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
Hingga matahari tak terbit lagi
Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti


hehee....sah!! fall in love aku skang nie..
pakwe baru???opcos la...!!!
x..
hahhahaha..
hanya dia je yang menemani hari2 aku dan rasanya xde yang lain..hanya dia,, :)
hey silent readers..
nak share sikit..

meh cini meh,,
 tadaaaaa..............aku nk yg simple mcm nie jek..
heheee



 

aku mencintai dirinya keranamu ya allah..

ya..aku yakin yang aku menyintai dirinya keranamu ya allah..
kerana cintakan dia buta aku mengingatkan cinta aku kepadamu..
aku yakin dia jodohku..jodoh yang telah utuskan kepadaku..
bila aku mengenang detik2 pertemuan kami..
aku yakin yang ini semua adalah percaturan dari mu ya allah..
pertemuan yang xpenah aku dan dia duga..
besarnya rahmat mu ya allah..
yang x pernah aku sedari selama ini..

aku sedar,,banyak dosa yang telah aku lakukan.. 
dan aku sedar itu semua adalah lumrah aku sebagai manusia..
dan xputus2 kata2 maaf ku panjatkan kepadamu melalui doa dan solatku..

ya allah..kau lembutkan lah hati kedua ibu bapaku untuk menerima dia..
restuilah cinta kami ini ya allah..
aku yakin ini destinasiku..aku yakin ini juga percaturan mu ya allah...
masakan kau biarkan hubungan ini bertahan lama andai ia hanya mainan dunia,,,

ya allah..aku mohon bantuan dan kekuatan darimu..
kuatkan diriku untuk bersemuka dengan mereka semua..
menyatakan hasrat kami untuk bertunang...
bukan suatu majlis yang besar aku impikan..cuma majlis yang sederhana..
aku tahu..ini hanya pertunangan..xperlu besar2an dan seeloknya dirahsiakan..

allahurabbi..
peluk lah hatiku ini,...
berikan aku kekuatan...lahir dan batin..
kau lembutkan hati mereka berdua untuk menerima pasangan hidupku ini..
hanya padamu aku memohon dan padamu aku berserah
amin ya rabbal alamin...

Friday, August 16, 2013

pejam celik pjam celik



yup!!
kejap je dah 2 bulan aku kat sini..mcm2 pengalaman dan macam2 jenis perangai orang yang aku jpe...
thats what we call real life..
aku sebenarnya x berapa stabil lagi rentetan kisah hari 2..
story w/ my boo..
still xdpt terima kesalahan aku dan ape yang aku buat sekarang hanyalah bertawakal..
redho menerima ketentuan takdir samaada Allah panjangkan lagi hubungan nie atau ______..
wallahualam..

actually ktrg dh ok sikit tapi mcm hati je yang xde dlm diri msing2,,
senyap sugul dan x happy mcm sllu..
mungkin kamia kan terus mcm nie smpai slah seorang dri kami mengalah..
mengalah untuk bergaduh..
ataupon mengalah untuk memutuskan hubungan nie ,,

sbenarnya aku dpt rsekan hubungan nie mcm akn cut off smpai sini
dan aku tau,,dy mgkin xde hati lagi pada aku atas silap aku yang dulu
rasanya xlekang kata maaf dri bbir aku tapi mgkin susah untuk dy maafkan salah aku...

go on with my life..
still smile :)
selamat hari raya ....


p/s = my only sibling di pagi raya

Thursday, August 15, 2013

mengapa :'(

what you give you get back..
maaf ku pinta..seribu penyesalan..
maafkan sy awak..sy dh berlaku curang pada awak..
saya benar2 tersepit..antara kemahuan hati dan kehendak ibu bapa

sampai sanggup sya gadaikan cinta ini demi memuaskan hati mereka..
maaf sekali lagi..tulus dri hati saya..
tangisan yang saya luahkan depan awak pada petang itu adalah rasa kesal saya yang teramat sgt kerana berlaku curang pada awak,,

awak..
katakan lah apa sekalipon..
cinta ini xkan pudar untuk awak..
dan kerana terlalu cintakan awk lah..sya mengaku tentang seglanya..
perkenalan singkat itu menemukan sy dengan dia..
namun cinta saya pada awak buat sy lupakan diaa ..

mungkin bagi awak saya teruk tapi biarlah hati ni sja yang mengetahui kebenarannya..
saya x sggup membohongi awak..ckuplah sy menyimpan rhsia ini selama seminggu..
cukup lama bagi saya dan xmampu rsanya sy menanggung rasa bersalah ini lebih lama lagi..

13 ogos 2013..
mungkin stu tarikh keramat bgi kita..
dimana saya telah mengakui semua salah saya dan awk hanya diam membisu mendengar..
mengalirkan setitis airmata kesedihan kerana perbuatan saya,,
andai itu perjumpaan kita yang terakhir..
apa lagi yang mampu sya katakan?

xmampu sya gambarkan rasa sedih ini sewaktu berpisah dengan awak petang tu,,
ya allah..
berdosanya saya pada lelaki yang amat menyintai diri saya,,,
maaf syaa pohon..
mungkin dAH berpuluh kali saya hulurkan kata maaf..
tapi sya tau bukan mudah untuk awak maafkan kesalahan saya..

sayang,,
saya rindu kan suara awak..
gelak tawa awak..
usikan manja dri awak..

andai tiada lagi peluang untuk kita berbaik,,
tiada apa yang mampu saya perkatakan..
sudah berkali saya meratap
merayu
mohon maaf.,..
namun hanya sepi yang saya terima...

maafkan sayang,,
kerana mendustai cinta kita,.,,




salam..
sy@d@h

Sunday, June 2, 2013

cinta ini milik kamu

susahnya nak aku ungkap..nak aku lafaz..berat beban ini ya Allah..xbisakah aku hidup seperti manusia lain..kekal tersenyum,,mencoret hari2 dgn gelak dan tawa..hmmm..
banyak betul beban yang ku tangung..mahu sahaja aku lariiiiiiiiiiii jauh2 dari semua ini..menyembunyikan diri atau mulakan sebuah kehidupan yang baru..andai sahaja DIA punya ckup wang..mahu sahaja aku memaksa dia meminangku..berkahwin,,hidup dlm sebuah rumah..dimana hanya ada aku,dia dan kehidupan kami berdua yang kami kongsi bersama..sambil menghitung detik2 kelahiran zuriat kami..indahnya sebuah kehidupan..walaupun punya 1001 masalah..dia disisi kita.,mendengar setiap bebelan,menerima segala keluhan,,menelan segala jenis masakan.. ;)

aku yakin,aku nekad..
hanya dia yang bakal menjadi ayah untuk anak2 ku..
maafkan aku ibu, abah..
andai kalian tidak merestui..aku tetap dgn pilihan aku yg satu itu..
dia cinta aku..cinta hati, cinta mati..
xpernah aku duga cinta kami akan jadi sekuat dan seteguh ini..
walau masalah demi masalah..
aku yakin ia akan mematangkan lagi perhubungan ini..


xpernah aku rasakan cinta yang sekuat ini..
xpernah aku bertemu seorang lelaki seikhlas dia..
ya..
dari hari pertama kami pacaran..
dia telah berjanji akn menikahi diri aku..
xkira apa jua halangan..
dan kini dia mula melangkah satu tapak demi tapak untuk merealisasikan impian kami berdua...
aku tau,,beza pelajaran dan keluarga kami amat jauh..
tapi aku yakin..
itu tak menghalang kami untuk bahagia,,
ini bukan kisah dua darjat.
ini juga bukan kisah ibu mertuaku..
ini kisah KAMI!


ALHAMDULILLAH
aku panjatkan atas cinta ynag kau kurniakan ini ya Allah..
kau kirimkan dia sebagai penjaga ku,pelindung buat aku dan anak2..
syukur jua..
keran xpernah sekali pon beliau mengeluh..
melayan kerenah ku yang keanak anakan..
hnya kesabaran dia yang menguatkan hubungan kami..
tatkala aku hnya menyelesaikan masalah  dengan emosi..
berkali2 aku lafaskan kata putus..
tapi kau masih setia pada cintamu..
xsekalipon kau melepaskan aku...

sayang..
andai kau terbaca tinta ini..
yakinlah cinta ku hnya untuk dirimu..
mungkin ada kalanya aku sgt bencikan dirimu..tapi percayalah..
rsa sayang lebih mendahului dripada rasa benci itu,, rasa cinta terus tersemai di dalam jiwa..
aku hanya butuh kan perhatian mu sayang..
xputus2 doaku,,
agar hati ini disatukan..
hanya aku dan kau,.,
tiada yang lain..
demi ALLAH...
cinta ini adalah untuk kau..
bimbinglah aku dan anak2 kita hingga ke JANNAH...
aku yakin kau lah bakal imamku...
salam cinta buatmu..
-adah-


Saturday, June 1, 2013

setelah sekian lama..kini menulis kembali... ;)

assalammualaikum..kepasaian di bumi shah alam yg sangat
setelah berkurun lamanya x hapdet en blog..
agak kerinduannya kepada blog yang makin bersawang...*fuhhhhh!!!! ..
sapu2 sikit habuk2 nie...sapu2 sikit lantai nie,,,orait!! siap!!

last hapdet blog nie awal sem hr 2..
dan di keminggu yang akhir nie...kami kepasaian di bumi shah alam yg sangat bosan..
adehhhh!!!
ape nak buat di minggu2 akhir nie..bosan sungguh
xde ape pon yang menariknya disini lagi...
jiwa kami semua dah smpai ke rumah rsenya..... 
alahai..bosannya!! meh apdet gmbr skittt!!