Sunday, June 2, 2013

cinta ini milik kamu

susahnya nak aku ungkap..nak aku lafaz..berat beban ini ya Allah..xbisakah aku hidup seperti manusia lain..kekal tersenyum,,mencoret hari2 dgn gelak dan tawa..hmmm..
banyak betul beban yang ku tangung..mahu sahaja aku lariiiiiiiiiiii jauh2 dari semua ini..menyembunyikan diri atau mulakan sebuah kehidupan yang baru..andai sahaja DIA punya ckup wang..mahu sahaja aku memaksa dia meminangku..berkahwin,,hidup dlm sebuah rumah..dimana hanya ada aku,dia dan kehidupan kami berdua yang kami kongsi bersama..sambil menghitung detik2 kelahiran zuriat kami..indahnya sebuah kehidupan..walaupun punya 1001 masalah..dia disisi kita.,mendengar setiap bebelan,menerima segala keluhan,,menelan segala jenis masakan.. ;)

aku yakin,aku nekad..
hanya dia yang bakal menjadi ayah untuk anak2 ku..
maafkan aku ibu, abah..
andai kalian tidak merestui..aku tetap dgn pilihan aku yg satu itu..
dia cinta aku..cinta hati, cinta mati..
xpernah aku duga cinta kami akan jadi sekuat dan seteguh ini..
walau masalah demi masalah..
aku yakin ia akan mematangkan lagi perhubungan ini..


xpernah aku rasakan cinta yang sekuat ini..
xpernah aku bertemu seorang lelaki seikhlas dia..
ya..
dari hari pertama kami pacaran..
dia telah berjanji akn menikahi diri aku..
xkira apa jua halangan..
dan kini dia mula melangkah satu tapak demi tapak untuk merealisasikan impian kami berdua...
aku tau,,beza pelajaran dan keluarga kami amat jauh..
tapi aku yakin..
itu tak menghalang kami untuk bahagia,,
ini bukan kisah dua darjat.
ini juga bukan kisah ibu mertuaku..
ini kisah KAMI!


ALHAMDULILLAH
aku panjatkan atas cinta ynag kau kurniakan ini ya Allah..
kau kirimkan dia sebagai penjaga ku,pelindung buat aku dan anak2..
syukur jua..
keran xpernah sekali pon beliau mengeluh..
melayan kerenah ku yang keanak anakan..
hnya kesabaran dia yang menguatkan hubungan kami..
tatkala aku hnya menyelesaikan masalah  dengan emosi..
berkali2 aku lafaskan kata putus..
tapi kau masih setia pada cintamu..
xsekalipon kau melepaskan aku...

sayang..
andai kau terbaca tinta ini..
yakinlah cinta ku hnya untuk dirimu..
mungkin ada kalanya aku sgt bencikan dirimu..tapi percayalah..
rsa sayang lebih mendahului dripada rasa benci itu,, rasa cinta terus tersemai di dalam jiwa..
aku hanya butuh kan perhatian mu sayang..
xputus2 doaku,,
agar hati ini disatukan..
hanya aku dan kau,.,
tiada yang lain..
demi ALLAH...
cinta ini adalah untuk kau..
bimbinglah aku dan anak2 kita hingga ke JANNAH...
aku yakin kau lah bakal imamku...
salam cinta buatmu..
-adah-


Saturday, June 1, 2013

setelah sekian lama..kini menulis kembali... ;)

assalammualaikum..kepasaian di bumi shah alam yg sangat
setelah berkurun lamanya x hapdet en blog..
agak kerinduannya kepada blog yang makin bersawang...*fuhhhhh!!!! ..
sapu2 sikit habuk2 nie...sapu2 sikit lantai nie,,,orait!! siap!!

last hapdet blog nie awal sem hr 2..
dan di keminggu yang akhir nie...kami kepasaian di bumi shah alam yg sangat bosan..
adehhhh!!!
ape nak buat di minggu2 akhir nie..bosan sungguh
xde ape pon yang menariknya disini lagi...
jiwa kami semua dah smpai ke rumah rsenya..... 
alahai..bosannya!! meh apdet gmbr skittt!!


sweet 20th ;)

assalammualaikum..
alhamdulillah, dengan limpah kurnianya..
masih lagi aku mampu berdiri di bumi ciptaanNya,
masih lagi aku mampu bernafas menggunakan udaraNya,,
syukur kupanjatkan kepadamu
ALLAH S.W.T

sweet 20th..
sudah tercapai hari2 yang aku nantikan..
menginjak ke umur 20 tahun..
satu kebanggaan buat gadis/remaja seusia ku..
terim kasih pada yang mengingati..

mungkin hajat yang satu itu dh tercapai..
terima kasih sahabat..
datang membawa kejutan..

seee?????my 20th years bday cake!

 i'm 20th years now! wallah.....


 nie aqies..sama2 bday dgn aku..kami sempoi..


 ini akan jadi suatu yang terindah..thanks guys!