Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, May 10, 2012

' ' impianku yang terbesar ' '

antara impianku yang terbesar lagi yang ku idamkan adalah sebuah rumah tangga yang ku bina atas dsar cinta bersama dia..ya,,sgat besar harapan itu smpai kadang kala hati nie berkata sendiri adakah mampu aku jadikan impian aku 2 sebagai kenyataan..

     " majlis akad nikah"    

akan ku hela nafas yang panjang andai ini yang terbit dari mulutmu selepas menjawab kata2 dari abah....

"aku nikah akan dikau fazaruddin bin zainal dengan nursyadah binti dzolkiple berwalikan aku dengan mas kahwinnya ****** tunai.."

dan jawab kau sayang..

" aku terima nikahnya nursyadah binti dzolkiple dengan mas kahwin ****** tunai"

 

akan aku gugurkan seluruh airmata kegembiraan saat kau melafazkan kata2 nie sayang..sessungguhnya aku telah halal buat kau..

 

                              setelah selesai akad nikah,,sampai lah kita ke majlis membatalkan air sembahyang..ye sayang..mulai saat itu..tiada yang haram lagi buat kita berdua..tidak majlis yang besar ku harapkan sayang..cukup majlis akad nikah ini..tapi aku tahu yang kau anak bonsu..mesti majlis yang meriah yang dirancangkan oleh keluarga kau..sama juga di pihak keluarga aku..




dan mulai saat itu,,aku dibawah tanggungjawab kau,,menjaga setiap perihal diri aku..dari makan,pakai,dosa dan setiap inci aurat..ye sayang..sangat besar impianku ini dan satus-satunya yang sangat ku inginkan..aku harap satu hari nty kau kan tergerak hati untuk membuka blog ini..membaca tinta hatiku yang satu ini..yang selalu mengharapkan pengakhiran hubungan kita dijinjang pelamin

 

 

akan ku ucapkan kata2 syukur yang terhingga andai kita berdua sampai ke tahap ini nanti sayang..sangat besar angan2ku dan semoga aku dapat mencapainya hanya bersama kau Fazarudin Bin Zainal.. 

 

 

''ya allah ya tuhanku,,aku hanya mampu merancangnya bersama dia,,tapi aku tahu hanya kau yang mampu menyatukan cinta kami..dan sebagai hambamu yang sgt kerdil didunia ini,,aku mohon dan aku berserah padamu ya allah..kau satukan lah jodoh antara kami berdua hingga ke jinjang pelamin dan kau berkatilah hubungan antra kami..kau kurniakan lah kami anak2 yang soleh dan solehah..sesungguhnya padaMu kami berdua memohon kerana kami tahu,,kami merancang namun hanya dengan izin dan kekuasaanMu ya Allah kami akn disatukan..menjadi suami isteri yang sah dalam islam dan halal dalam segalanya..''

''Amin Ya Rabbal Alamin ''

Tuesday, May 8, 2012

date!! memangtakpernahbosanbiladenganawak =D

 

mekasih sayang!!

mmang best klua ngan awak sayang dan memamng x pernah ade istilah bosan..hahahahahha..xkira la kta g jlan mne pon..walaupon date kat hospital @ klinik..sebab tiap saat dengan awak akan buat saya senyum manjang dan gelak x henti!gemox!!!awak kuat makn la sekarang..sgat kuat mkn ok,,bru je mkan kat Marrybrown..awak usung sy ke Mc'd pulak,,,tp seronok tgok awak bnyk mkn..bia awak gemok..sebab nty kite nmpak sepadan atas pelamin..xla nmpak sy besar sorg2..=p

sayang!!awak kuat makn!!

tgok 2..mcam2 yang dy makan..ayam,,mcflurry,,bbur ayam..yang..gemok la awak nty..x boleh la pakai baju saiz m..hahahahah..nty awak pakai baju sAiz xl la ble kte da kawen nty,,the sweet eyes!!!2 yang buat aku cair ngan dia..sgt2 cair..suke tgok dy pndang aku cam 2..menggoda sungguh,,,bhaahhahaaaaa..
.mmuuuaahhh!!!



poyolah muke awak yang,,ase cam nak tapak je..
tapi x bole la sayang..
sbb saya sayang awak kan???
of course la...



 the last fries..ok sayang..saya harap awk mampu lagi nak berjalan sebab awak mkan bnyak sgt hari..jangan sampai saya kene dokong awak..hahahha..mmang dah dijangka,,pas makan je,,si gemox nie dh mlas nk jalan,,,xlarat katanya..senak perut..padan mke awak,,saya ajak awak mkn lmbat skit..awak nak mkan skrang.nah!! rsekan!!



bila suda kenyang..si gemok mula mengantuk..
dah2,,x mao tido kat sini..balik umah nty tdo ye sayang..??
klua kali nie,,ktye klua semata2 untuk makan sahaja kan yang..ok..
sy ikut je rentak awk..hope nty kte sme2 lagi ye???
muuuuaaaahhh!!
luv u sayang..



ok sayang..saya blik dlu ye..awak tggal la kat sini sorang2..
hehheeee =p
gurau lah..xkan sye nk tggalkan awak sorang2..mne boleh...awk kan buah hati sy
klau hati sy t'tggal..macam mne sy nak hidup..??


''i'll be love u sayang..untill the last of my breath''

 


Thursday, May 3, 2012

PSA ''begin the real life here''

hello bloggerz!

politeknik shah alam.
memulakan kehidupan yang sebenar disini! here i come,,,blajar disini..bukn saja menuntut ilmu tapi bljar akan erti kehidupan sebenar, bljar berdikari,,,xde spe nak atur makan , pakai, kehidupan,,malah belajar pon atas usaha kita sendiri..klau kita nak berjaya,,kita belajar..klau nak melingkup..xyah blaja,,sbab kat sini..xde sape nak arah kite buat e2 ini..semua atas inisiatif dri sndri..bkan macam budk skola yang segala yg dbuat diatur oleh gurunye..buat kje skola,,datang awal..pakai uniform..

Diploma Kejuruteraan Perkhidmatan Bangunan
Sape sangka yang aku akan amek course nie untuk aku sambung pengajian aku..seronok sgat de dalam bidang nie walaupon aku baru sem 1..first day aku masuk klas..perkataan yang keluar dari mlut aku adlah BORING!! tgok mbe2 cam x sporting jek..tapi xkenal maka x cinta..dan skrang aku dh jtuh cinta pada semua classmate aku,, 
=)


my bestie <3 aza <3

nie aza @ nelly zha..hahahha..ntah mcam mne aku bole rpat ngan die nie pon aku x tau..tapi yang aku,,dy mmang same gler ngan aku dan satu2nye mbe yg sme kple ngn aku..bersyukur btol ble aku dapat mbe cam dy..ktrg ske sgt mengacau budak2 klas yang pendiam,,
kami sme2 sewel + sengal = x btol

abe aku -pokjat @ meri-

yang nie pulak pokjat @ meri atau nme btol dy izzat amri..dy nie budak klantan,,paling tua dlm klas aku..dy mmang happening sgt2..pic nie mse birthday dy,,aku ngn lagi sorg kwan dy yg plan..hppening btol mse nie sebb dapat knekan dia,,kesian dia balik dengan badan penoh tepung..aku x tau la sem depan makhluk nie masih ade atau tak...thankz bro!!ko mmang best!!


sebelah pokjat nie squick,,dy nie kawan baik pokjat. saem baik aku ngan aza gak la..dy nie pon best gak..aku ngn aza klau xde kje..ske ngacau dy..sebab kadang2 dy mcam blur je,,dy nie baye2 abang aku..seronok klau hang out dgn dy..sbb dy nie mula2 dlu pemalu..tp pas skli ajak klua..kaki karaoke rpenye..lgu duet ktrg yang x miss stiap kali kua lagu delaila..dy nie pon aku x pasti msih ade ke tak nty mse naek sem 2.

...mucukmanjesayang..


amacam??sweet x??
nie lah my hubby aku  hari nie, esok, selamanya..
mucuk aku nie bernma Fazaruddin Bin Zainal @ apon..
 alhamdulillah Allah pertemukan kami pada 07 febuari 2011 dan kami mengikat cinta kami pada 30 mac 2011..
istimewanya pasal dy??
  • dy kuat membebel
  • bnyak cakap
  • garang (tp x tkut pon)
  • pndai amek hati parentz aku
  • penyabar
  • selalu buat aku gile nk dgr gelak tawa dy!

yang laen2 bia aku je yg tau,,aku pon x tau knp aku boleh jadi gler klau x dgar suara dy! tgok gaya dy..melihat keletah org gler dy..dy sllu buat aku jadi gler ngan lawak bodo dy..hahahahhah..
boyprend aku nie x la pndai mcm boyprend2 org  lain,,tapi  ''ADE AKU KESAH??''



 ''kadang2 kami gler ble bersama''

orang kte kami x padan?xpenah kami pedulikan sume 2 sebab kami ade life kami sendiri..
setaon dah percintaan kami..macam2 dugaan dh kami tempuh dan alhamdulillah kami berjaya smpai kehari ini..keluarga aku ngn keluarga dia menerima baik  hubungan kami..syukur alhamdulillah..dia penguat aku untuk bljar skrang nie,,aku bercita2 untuk mncipta sebuah rumah tangga bersama dia dan begitu juga c dia..dia x penah membantah dalam segala apa keputusan aku malah menyokong dengan lebih kuat dari belakang..t.kasih sayang..sebb kuatya cinta kau..aku msih berdiri disini demi kau, cinta dan cita2 aku..

kami suka benda yang sepasang!!

nie lah hadiah anniversary aku dr dia..bkn mahal yang jadi ukuran tapi kami mmang glerkan benda yang sepasang. ntah kenpe tah,,mmang allergicla klau jpe benda2 yg sepasang nie..teruja d'buatnye..insyaallah kami akan menjaga hubungan nie smpai ke jinjang pelamin..
insyaallah Amin!!


hye!!lme dah x 'ber' blog =)

                                       huit! haahahhah..lme nye x berblog..dah setaon rsenye!

 ''WELCOME BACK BLOGGER''

Sebab dulu sebuk keje..abis keje trus blaja..xde nye aq nk berblog lagi..rindu jgak kengkadang kat blog lagi2 ble mbe asyik meng'update' blog..tapi nak buat cm no..bz manjang

seronok ble da cuti sem dan dapat ber blog semula..hehehee
skarang dah ade cinta baru..baru sgat 2 x la..da setaon..tp memandangkan aq x update pon lebih setaon..2 yang xde cte ppe..